یک راهنمای مناسب و ویژه برای بازاریابی پیامکی برای رستوران ها و فست فود ها

چرا به بازاریابی پیامکی برای رستورانتان نیاز دارید ؟

احتمالا راه اندازی یک رستوران در ابتدا آسان به نظر میرسد اما به واقع داشتن یک رستوران موفق کار بسیار مشکلی است.
ممکن است رستوران شما بسیار پر رفت و آمد باشد و حتی گاهی جا برای مشتریان جدید نداشته باشید اما گاهی داستان جور دیگری است رستوران شما پر است از صندلی های خالی ,حال زمان آن رسیده است که ازسامانه پیام کوتاه استفاده کنید فقط کافیست با یک پیشنهاد وسوسه انگیز  مثل تخفیف ,مشتریان خود را فرا خوانید.این گونه پیامک ها مطمئنا مشتریان بسیاری را به سمت میزهای رستوران شما سرازیر می کند. همیشه باید بدانیم چه متنی را چه زمانی ارسال کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم

زمان:

شما قصد دارید پبامک تبلیغاتی رستوران خود را ارسال کنید اما چه زمانی و چقدر زودتر از زمان وعده غذایی باید آن را به مشتریان ارسال کنید؟ بعضی افراد فکر می‌کنند که چند ساعت قبل از یک وعدۀ غذایی می‌تواند زمان مناسبی برای ارسال یک پیامک باشد. دلیل آنها هم این است که اکثر پیامک‌های تبلیغاتی ظرف چند دقیقه خوانده می‌شوند. .و بعضی ها هم فکر میکنند باید یک روز قبل پیامک را ارسال کنند. واقعا بهترین زمان برای ارسال پیامک چه زمانی است؟ شرکتی به نام Think Insights  با کمک سرویس گوگل دست به انجام تحقیقی در این زمینه زده است که می‌تواند جواب این سوال را برای ما مشخص‌تر کند. در این تحقیق بررسی شده است که مشتریان یک رستوران چند ساعت زودتر از وعدۀ غذایی در مورد جایی که می‌خواهند آن وعده را صرف کنند تصمیم می‌گیرند.

صبحانه:

طبق تحقیق انجام شده،بیشتر افراد (۷۲%) کمتر ازیک ساعت قبل یا همان لحظه تصمیم میگیرند که کجا صبحانه خود را صرف کنند. و درصدی از افراد (۲۰%) چند ساعتی  قبل از صرف صبحانه این تصمیم را میگیرند.و یا حتی ممکن است یک روز قبل نیز تصمیم گرفته باشند. طبق امار افراد برای صبحانه برنامه‌ریزی دقیقی ندارند. و من فکر میکنم این امار برای ایرانی ها نیز به همین شکل است پس باید سر صبح پیامک خود را ارسال کنید تا کسانی که بدون صرف صبحانه از منزل خارج شدند با دیدن پیامک شما به رستوران شما مراجعه کنند.

ناهار:

آمار مربوط به وعدۀ نهار بسیار متعادل پخش شده است. ۳۱% در لحظه یک رستوران را برای صرف ناهار انتخاب می‌کنند، ۳۷% ظرف یک ساعت یا کمتر از آن تصمیم  می‌گیرند و ۲۸% هم چند ساعت قبل یا یک روز قبل تصمیم خود را میگیرند. به نظرم در ایران نیز همین منوال است فقط تعداد افرادی که در لحظه یا ظرف یک ساعت تصمیم خود را می‌گیرند بیشتر است.پس بهترین زمان ارسال یک پیامک برای وعده ناهار یک ساعت قبل از وعدۀ غذایی است .

شام:

۴۶% هم که قبل از  وعده شام حداقل به یک ساعت زمان نیاز دارند تا تصمیم بگیرند شام را در کجا میل کنند. این آمار در ایران هم به همین صورت است. ما ایرانی ها معمولا برای شام برنامه ریزی میکنیم که کجا و با چه کسی آن را میل کنیم .به همین دلیل بهتر است که بعد از ظهر همان روز یا حتی از چند روز قبل برای آنها پیشنهاد خود را ارسال کنید و درخواست کنید که میزی رزرو کنند.
تصمیم در این مورد که چه زمانی باید پیامک‌های خود را ارسال کنید و بازاریابی تبلیغاتی خود را انجام دهید می‌تواند کار مشکلی باشد. اما وقتی می دانید کدام وعده غذایی را میخواهید ارسال کنید به شما خیلی کمک میکند که چه زمانی پیامک را ارسال کنید. طبق آمار اعلام شده در بالا در مورد زمان ارسال پیامک‌های خود تصمیم بگیرید .ولی کم کم با کسب تجربه, شما زمان مناسب برای ارسال هر وعده غذایی را پیدا خواهید کرد  و بنابراین لازم است چندین بار زمان‌بندی‌های مختلف را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام یک بیشترین بازخورد را برایتان خواهد داشت. پس هرچه زودتر بازاربابی پیامکی رستوران خود را آغاز کنید.

بازاریابی پیامکی برای رستوران ها:

استفاده از بانک کد پستی  gambron یه شما این امکان را میدهد محدوده ای که میخواهید به ساکنین آن ارسال پیام داشته باشید را مشخص کنید و به این صورت رستوران خود را  به ساکنین محله یا منطقه مورد نظر معرفی یا یاداوری کنید.

کوپن تخفیف:

با ارسال یک پیامک حاوی کوپن تخفیف می توانید مشتریان خود را تشویق کنید که باز هم به رستوران شما برگردند، حتی می توانید آنها را ترغیب کنید که دوستان خود را نیز همراه خود بیاورند. مشتریان می توانند با نشان دادن این پیامک به شما از هدیه یا تخفیف ویژه رستوران شما بهره مند شوند.
بالا بردن میزان رضایت مشتری به وسیله نظر سنجی:
شما میتوانید با استفاده از گزینه نظر سنجی در سامانه پیام کوتاه از میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان خود آگاه شوید و چنانچه در مواقعی ضعفی وجود داشته باشد آن را بر طرف کنید.
بازاریابی پیامکی,چرا بازاریابی پیامکی برای رستوران ها سودآور است؟,بازاریابی پیامکی بهترین روش برای رستوران ها,بازاریابی پیامکی و رستوران ها,پیامک بهترین ابزار برای رستورانها,


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکاتی که از شکست بازاریابی پیامکی جلوگیری می کند

دو نگرانی مهم کسب و کار ها درباره بازاریابی پیامکی

نکاتی که از شکست بازاریابی پیامکی جلوگیری می کند